Rezervace 

Následující modelový rozhovor zobrazuje dialog mezi zákazníkem (A) a číšníkem (B) při rezervaci stolu v restauraci. 

░ MODELOVÝ ROZHOVOR 

A: Dobrý den.

B: Dobrý den. Restaurace Harmonie. Jaké máte přání?

A: Chci rezervovat stůl pro čtyři osoby.

B: Dnes?

A: Ano, dnes v šest hodin.

B: Potvrzuji.

A: Děkuji. Na shledanou.

B: Na shledanou.

 ▓ MODELOVÝ ROZHOVOR -těžší

B: Dobrý den. Dovolali jste do restaurace Zahrada. Jak vám mohu pomoci?

A: Dobrý den. Chtěla bych rezervovat stůl na příští sobotu. Je to možné?

B: Ano, samozřejmě. V kolik přijdete?

A: Budeme u vás chtít obědvat, rezervaci chci na dvanáctou.

B: Dobře, není problém. Pro kolik osob máme nachystat stůl.

A: Bude nás deset.

B: Výborně, rezervaci si značím. Pokud dojde k nějaké změně, tak nám dejte vědět.

A: Určitě. Děkuji za ochotu.

B: Nemáte za co. Budeme se těšit.

SLOVNÍ ZÁSOBA

rezervace, rezervace přes telefon, rezervace přes internet, bez nutnosti rezervace, volné místo, stůl, výzdoba, oslava narozenin, oslava výročí, oslava narození dítěte, sraz, setkání, pohřební hostina, svatba